فناوری‌های دیجیتال| مسیر بهبود بیماران با نرم‌افزارهای ایران‌ساخت در حوزه پایش سلامت هموار شد

فناوری‌های دیجیتال| مسیر بهبود بیماران با نرم‌افزارهای ایران‌ساخت در حوزه پایش سلامت هموار شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 79822
گزارش پایش بیمار برای تحقیق بازار، پیش بینی روند درمان از راه دور، مطالعات بالینی و پشتیبانی مراکز درمانی از بیمار تنها بخشی از قابلیت‌هایی است که سامانه‌های نرم‌افزاری سلامت ارائه می‌کنند.

توسعه فناوری‌های دیجیتال زمینه‌ای فراهم آورده است تا خدمات در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت، با سرعت و کیفیت بالاتری ارائه شود. با استفاده از این نرم‌افزارها که مبتنی بر حسگرهاف هوش مصنوعی، فناوری‌های شناختی و فناوری اطلاعات پایه‌گذاری شده‌اند، روندهای درمان، خودمراقبتی و پایش از راه دور دستخوش تغییرات عمده ای شده است.

علاوه بر سخت‌افزارها و تجهیزات و ملزومات پزشکی، نرم‌افزارها و خدمات این حوزه نیز جزو اولویت‌های حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دبرای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است.

یکی از دستاوردهای این حوزه، سامانه‌ای است که شرکت دانش‌بنیان همراه زندگی سلامت با مجموعه‌ای از محصولات ارائه کرده است.

از مهم‌ترین خدمات این شرکت می‌توان به ارائه خدمات حمایتی، درمانی و تسکینی اشاره کرد که شانه به شانه درمانگران از جمله پزشک، پرستار، روانشناس، ماما و سایر اعضای کادر درمان قرار می‌گیرد  تا زمانی که بیماران خارج از فضای درمانی هستند، آموزش و مراقبتی متناسب با بیماریشان دریافت کنند.

این سامانه از طریق جمع‌آوری و پالایش داده‌های گزارش شده از طرف بیماران، مسیر بهبود را ارزیابی کرده و از طریق آموزش، ارسال دارو، یادآوری زمان مصرف و ارائه نکات مهم، مسیر درمان را تسریع و اثر بخش کند.

مدیر عامل شرکت همراه زندگی سلامت از ایجاد سامانه آموزش و پیگیری بیمار بهزی برای ارائه خدمات یکپارچه آموزش، حمایت، پیگیری بیماران و پایش روند بهبود برای کادر درمان گفت و ادامه داد: سامانه‌های ارائه خدمت این شرکت دانش‌بنیان، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب‌ پلتفرم‌های بهزی، بهتیام و بهیاب، خدمات متنوعی مانند آموزش بیمار، ارتباط با تیم پزشکی و پیگیری درمان، فروش آنلاین دارو و محصولات سلامت، مشاوره و اجرای بازاریابی تخصصی در حوزه سلامت و سایر خدمات را ارائه می‌دهند.

بهار مازندرانی گفت: این محصول در حوزه نرم‌افزار های پایش سلامت کاربرد دارد، اما مزیت رقابتی آن یکپارچگی خدمات در حوزه همه بیماری‌ها است . نمونه یکپارچه خارجی ندارد.

 

خدمات به تیم درمان و  بیماران

خدمات به‌زی برای تیم درمانی در دو شکل خدمات به تیم درمان و خدمات به بیماران شکل گرفته است که می‌توان به مواردی همچون تقویت برند خدمات درمانی به واسطه نوآوری و خلاقیت، آموزش‌های مستمر و تعاملی به مراجعین، امکان ارزیابی رضایت و  اثربخشی درمان، نمایش قابل فهم و تصویری از داده های روند بهبود، ارزیابی مستمر و برخط شاخص‌های بهبود رفتار های خود مراقبتی و بهبود بیماری، یادآوری  زمان دارو و اقدامات مراقبتی، ایجاد حس دلگرمی و رضایت در بیماران و کاهش عوارض ناشی از اضطراب فرایند درمان و ... اشاره کرد.

این سامانه هوشمند علاوه بر رفع نیاز فعالان حوزه سلامت و بیماران، برای 25 نفر مستقیم و 50 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

 

ستادهای توسعه فناوری‌ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای رفع نیازهای فناورانه حوزه سلامت، هوشمندسازی و دیجیتال‌سازی فرآیندها، رونق تولید، صادرات و توسعه فناوری محصولات ایران‌ساخت از محصولات، خدمات دانش‌بنیان و خلاق این حوزه حمایت می‌کنند.

 

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
نرم‌افزارهای آموزش دیجیتال با تلاش 17 شرکت دانش‌بنیان و خلاق توسعه یافت
نرم‌افزارهای آموزش دیجیتال با تلاش 17 شرکت دانش‌بنیان و خلاق توسعه یافت
00/07/18 - 16:41
طرح کلان ملی فناوری | درمان بیماران کرونایی با تجهیزات ایران‌ساخت سرعت گرفت؛ تولید پالس اکسیمتر انگشتی
طرح کلان ملی فناوری | درمان بیماران کرونایی با تجهیزات ایران‌ساخت سرعت گرفت؛ تولید پالس اکسیمتر انگشتی
00/07/06 - 12:18
فناوری‌ دیجیتال چگونه سلامت را ارتقا می‌دهد
فناوری‌ دیجیتال چگونه سلامت را ارتقا می‌دهد
00/06/17 - 14:07
بیشتر بخوانیم